29 november 2009

"Vinden susar i advent och vårt första ljus blir tänt."

"Vinden susar i advent och vårt första ljus blir tänt."
6 ½ timme bakom kafédisken igår på teatern blev nog lite väl bra. Speciellt med tanke på att det var utomhus. Har ont i halsen idag men jag överlever. Första advent och julkänslorna börjar komma så smått nu i samband med alla härliga ljus och ljuv musik. Julskyltning i Kristianstad idag så det blir in där en runda med min kära pojkvän Timmy för att se om vi kan få inspiration till åres julklappar. Ikväll så ska jag hem och det behövs faktiskt för jag har en del att göra. Jag ska skriva önskelista, julpynta de sista med mamma, skriva de sista julkorten innan de skickas iväg och försöka läsa så mycket det går. Givetvis ska jag uppdatera om helgens bravader. Kan börja så smått med festen igår.

Efter att ha kört runt i halva Hässleholm så hittade vi till lokalen. En mc-knutte-klubb-lokal som hade lite westernstuk i inredningen. Kändes lite som man blivit transporterad till Irland eller något och jag trivdes. Trivdes dock inte lika mycket med att man rökte inomhus så det blev som en tjock dimma men man vande sig till slut. Mindy som vi firade var på bra humör vilket är huvudsaken och vi dansade, tjoade och schimmade tills vi till slut blev otroligt trötta. Så vi åkte hem redan vid 23:45 och det var faktiskt väldigt skönt samtidigt som man hade velat stanna lite till och lära känna hennes kompisar, men de kommer säkert fler tillfällen :)

Att slänga på sig pojkvännenes mycket större tröja en Söndag och bara slappa hela förmiddagen är något av de bästa som finns. Men nu är det dags att göra nytta!

Inga kommentarer: