10 juni 2010

Lord Voldemort

En filmkarraktär som jag blivit imponerad av när det gäller mask och sminkning är det Lord Voldemort i Harry Potter. För er som inte vet är jag halvt beroende av allt som rör Harry Potter världen! Både böckerna och filmerna. Även om alla böcker inte är i min ägo så har jag läst alla, en del även två gånger. Sett samtliga filmer på bio och längtar tills Deathly hollows har premiär om 161 dagar! :)

Men nu över till Voldemort. Han spelas av Ralph Fiennes och han har även spelat i andra storfilmer. Här följer ett par exempel...
    1992 – Svindlande höjder
    1993 – Schindler's List
    1998 – Prinsen av Egypten (röst)
    1999 – Sunshine
    2002 – Röd drake
    2002 – Kärleken checkar in
    2005 – Harry Potter och den flammande bägaren
    2007 – Harry Potter och Fenixorden
    2008 – In Bruges
    2008 – The Hurt Locker
    2010 – Clash of the Titans
    2010 – Harry Potter och dödsrelikerna del 1
    2011 – Harry Potter och dödsrelikerna del 2
Han är en väldigt duktig skådespelare och ingen kunde ta rollen som Lord Voldemort bättre än honom om man frågar mig! :)


Ralph Fiennes

Inga kommentarer: