25 oktober 2014

1 ½ månad efter valet

Nu är jag trött på alla diskussioner om vilka som är rasister eller inte. Men det jag är absolut tröttast på, är de som använder argument som inte är faktabaserade! De som slänger ur sig vad som helst för att förstärka sin egen åsikt men som det inte ligger någon sanning i. Tänkte ge er några exempel på vad jag är fruktansvärt trött på! Alla fakta kommer från Regeringen.se samt migrationsinfo.se och statistiken är hämtad från SCB.se. Så allt som sägs här, kan du läsa dig fram till. Om du vill ha specifik länk var vänlig be om det så ska jag gladeligen ge dig det!

"Svenskarna är snart en minioritet i sitt eget land!"
Denna är klassisk. Men ack så rolig. I dagsläget ligger invandrarstatistiken i Sverige på 15%. Det är med andra ord inte ens var femte medborgare! Det ska även läggas in att i dessa 15% räknas också de svenskar som flyttat från landet och sen kommit tillbaka samt invandrare från de nordiska länderna (norge, finland, danmark och island). De brukar ju inte "räknas" som invandrare annars.

"Sverige lägger ner för mycket pengar på invandring. Finns viktigare saker att satsa pengar på!"
Detta är också ett argument som är så himla roligt. Invandringen är faktiskt en av de delar man lägger minst pengar på i Sverige. 1,5% av vårt BNP är det vi har lagt som MEST under alla år. Skatteändringarna som gjordes regeringsskiftet 2006 tog däremot 38% och då var där inga stora munnar som skrek att vi la pengarna på onödiga saker.

"Lilla Sverige kan inte ta emot alla!"
Sverige tar inte emot alla. Långt ifrån. I dagsläget tar vi emot 0,19% av alla de människor som flyr undan krig. Det är ingenting! Det är även värt att förtydliga att "alla dessa 0,19% som kommer" får inte stanna. Utan utifrån dessa 0,19% är det då uppskattningsvis 15% som får asyl i Sverige. Asyl innebär i sin tur inte att du med säkerhet får stanna! Ja, fy fan vad Sverige tar emot många!

"De kommer hit och bara skapar barn och tar våra pengar"
Det är isåfall den kommunen och det samhället som ser till att det blir så. De kommuner som valt att satsa på intergration har en sysselsättningsnivå på 73%. 78% av alla invandrare med eftergymnasial utbildning har jobb inom 7 år. Men detta gäller i de kommuner som valt att satsa. Som skapar skolor, som erbjuder utbildning eller praktik. Så länge man stöter bort och skapar utanförskap kommer detta inte hända!

"De får mer pengar än våra pensionärer som byggt upp landet"
Fel! Om du är invandrare och kommer hit får du din första tid endast daglig ersättning på 72kr per dag. Med andra ord får man som invandrare mindre pengar om dagen än vad en arbetande får i timmen. De pensionärer jag har pratat med har åtminstone fått per än 2200kr i månaden! De andra bidragen en invandrare kanske får är om de har barn och är ensamstående. De pengarna ligger på ungefär samma summa och ska räcka till mat, hygienartiklar och kläder för barnen.

"Jag är Sverigedemokrat men inte rasist"
OBS: Nu är detta inte ett faktabaserat svar! Sverigedemokraterna lever efter många principer kring "Vi och Dem". De ser aldrig Sverige som en enhet utan vill segregera mer och mer. Det är enligt mig rasism! När du måste sänka någon annan för att höja dig själv. När man letar syndabockar och lever på människors missnöje. Vad är det om inte rasism? Snälla förklara!

Detta är som sagt exempel på vad jag fått höra från folk sen valet. Jag är trött på det! Jag är trött på att man generaliserar, jag är trött på att man är trångsynt och inte vill hjälpa sina medmänniskor. Däremot är jag också nyfiken. Vad är det som skapar detta hat, denna rädsla för vad som är annorlunda. Vad är det som gör att man vill stöta bort?

Avslutar och drar till med en Disney. Här kan du se hur jag ser på alla er som röstade på Sverigedemokraterna! Ni är vilda djur som lever i flock som stöter bort det som är annorlunda. Den som inte passar in! Vilddjur.

Inga kommentarer: