25 oktober 2014

Höstfest, Huddik och specialvecka

Två bilder från höstfesten. Föreställningen gick hur bra som helst tycker jag. Klart att nerverna gör att man missar ett steg eller två, men responsen efteråt var helt otrolig och man ville inget annat än att uppträda igen. Det är galet vilken kick det ger! 


 Den här veckan hade vi specialvecka i skolan. Såhär innan lovet passade det väldigt bra även om vi var väldigt trötta redan innan den började. I måndags var vi på föreläsning med en avhoppad nazist. Den typen av föreläsningar jag gillar. Man blir inbjuden i diskussion istället för att man ska sitta och lyssna i tre timmar. Timmarna gick fort och det var hur bra som helst. På eftermiddagen hade vi kontaktimpro. En ny grej för mig och det var hur kul som helst. Koreografera tillsammans utan att prata, utan bara genom att känna - häftigt! I tisdags hade DHL (min klass) praktik hela dagen i barndans på en mellanstadieskola. Det var hur roligt som helst och barnen hade så himla mycket energi! Härligt. På kvällen var vi på Glada Hudik. Fast jag åkte dit direkt efter skolan och träffade alla några timmar. Hur kul som helst att träffa alla igen och Pärs bemötande var fantastiskt! Han är verkligen min största förebild och idol. Jag skiter i alla kritiska granskningar som gjorts på honom. Jag har lärt känna människan i honom och han är fantastisk!

I onsdags blev det partnering på förmiddagen och massage/avslappning på eftermiddagen. Torsdagen fortsatte med partnering, metodik (jag redovisade min svingövning efter att ha givit blod innan på morgonen, kände mig väldigt full efteråt! sån grej som är bra att komma ihåg, hehe!) och på eftermiddagen hade vi barndans. Fredags blev det Street på förmiddagen och bowling på eftermiddagen. 

En jättekonstig vecka, men så himla rolig! Visst, kroppen var väldigt trött och hängde inte alltid med. Men vi har gjort så mycket olika saker och det var hur kul som helst. Nu har vi lov

Inga kommentarer: